Σάββατο 3 Μαΐου 2014

ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΤΗΣ ΝΔ Π. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟ.

Το παράδειγμα των συγκοινωνιών

από το Ξεκίνημα Ζωγράφου
Υποψήφιοι του Ξεκινήματος Ζωγράφου στο ψηφοδέλτιο του Κινήματος στην Πόλη είναι η Ειρήνη Πλουμπίδη και ο Διονύσης Χρηστόπουλος

O Π. Αγγελόπουλος, υποψήφιος Δήμαρχος Ζωγράφου, με την «επίσημη» δημοτική παράταξη της ΝΔ (Ζωγράφου Μπροστά), διαφημίζει σ’ ένα από τα προεκλογικά του φυλλάδια, την επιστολή που έστειλε στη Διοίκηση του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας) με την οποία ζητά να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων των λεωφορειακών γραμμών στα Ιλίσσια (220, 221).
Το πρώτο που πρέπει να πούμε είναι πως εδώ και 2 μήνες περίπου, όλοι οι υποψήφιοι Δήμαρχοι της Αττικής κάνουν επισκέψεις στον ΟΑΣΑ, ή στέλνουν επιστολές, ζητώντας να πυκνώσουν τα δρομολόγια των λεωφορείων και των τρόλεϊ στις περιοχές τους, να περνούν από περισσότερους δρόμους, και πολλά άλλα.
Τα «αιτήματα» προς τον ΟΑΣΑ δεν κοστίζουν τίποτα και την ίδια στιγμή, όλο και κάποιοι δημότες «τσιμπάνε» και επαινούν τους υποψήφιους δημάρχους για το ενδιαφέρον τους να λύσουν το «συγκοινωνιακό πρόβλημα» της περιοχής… Πόσο ειλικρινές είναι αυτό το ενδιαφέρον και πόσο θέατρο κρύβεται από πίσω;
Ποια είναι η κατάσταση στα λεωφορεία
o       Τα τελευταία 4 χρόνια από τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ (που πλέον ανήκουν σε μία εταιρία, την Ο.ΣΥ. – Οδικές Συγκοινωνίες) έχουν φύγει 2.000 εργαζόμενοι (κυρίως οδηγοί), είτε με υποχρεωτικές μετατάξεις, είτε με συνταξιοδοτήσεις. Οι θέσεις αυτές ουδέποτε αναπληρώθηκαν.
o       Την ίδια στιγμή, από τα 1.750 λεωφορεία που κυκλοφορούσαν στους δρόμουςπρο τετραετίας, σήμερα κυκλοφορούν μόλις 1.200 – κι’ αυτά έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 17 χρόνια! Ο λόγος είναι ότι η κρατική επιδότηση προς τις αστικές συγκοινωνίες έχει μειωθεί τόσο πολύ που η Ο.ΣΥ δεν έχει χρήματα για ν’ αγοράσει ανταλλακτικά και τα αμαξοστάσια μετατρέπονται σταδιακά σε νεκροταφεία λεωφορείων.
o       Συγκεκριμένα, όσον αφορά στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ, το 2009 η επιδότηση που λάμβαναν από το κράτος ήταν περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ, ενώ  σήμερα, επιδοτούνται με μόλις 100 εκατομμύρια ευρώΤο αποτέλεσμα είναι: 100 γραμμές έχουν συγχωνευτεί ή καταργηθεί εντελώς, ενώ η συχνότητα των δρομολογίων είναι παντού πολύ πιο αραιή.
Δεδομένης της κατάστασης, είναι τουλάχιστον αστείο, να προβάλλει ένας υποψήφιος Δήμαρχος μια επιστολή προς τον ΟΑΣΑ, σαν προσπάθεια για τη βελτίωση του «συγκοινωνιακού» στο Δήμο του.
Κούφιες υποσχέσεις για μια ακόμα φορά…
Τα υπάρχοντα λεωφορεία της δημοτικής συγκοινωνία στο Δήμο μας, έχουν πάρα πολύ αραιά δρομολόγιο (μόνο κατά τύχη μπορεί να «πέσεις πάνω τους» και να επιβιβαστείς), ενώ για την πλειοψηφία των πολιτών είναι συνώνυμα με τη βρώμα. Θα μπορούσε όμως ο Δήμος Ζωγράφου να διαθέτει μια άριστη δημοτική συγκοινωνία, όπως υπόσχεται ο κ. Αγγελόπουλος; Θα μπαίναμε στον πειρασμό να το συζητήσουμε, αν παρουσίαζε τουλάχιστον μια κοστολογημένη πρόταση. Ωστόσο, ο υποψήφιος της ΝΔ, δεν ασχολείται με τέτοιες λεπτομέρειες.
Η πραγματικότητα είναι εξής: με τα κονδύλια των Δήμων να έχουν περικοπεί κατά 60% λόγω «Καλλικράτη», με το πετρέλαιο να έχει φτάσει το 1,40ευρώ το λίτρο και τα οχήματα που χρησιμοποιούνται για τη δημοτική συγκοινωνία σ’ όλη σχεδόν την Αττική να καίνε 1 λίτρο το χιλιόμετρο, η «υλοποίηση» της πρότασης Αγγελόπουλου είναι ανέφικτη. Εκτός κι’ αν ο κ. Αγγελόπουλος έχει σκοπό να σταματήσει να μαζεύει τα σκουπίδια ή να πληρώνει τους «μισούς» υπαλλήλους του Δήμου… γιατί, να κάνει αγώνα και να διεκδικήσει περισσότερα κονδύλια απ’ την Κεντρική Διοίκηση το αποκλείουμε.
Βέβαια τέτοιου είδους «λεπτομέρειες», όπως το πού θα βρουν τα λεφτά γι’ όλα όσα υπόσχονται προεκλογικά, οι υποψήφιοι Δήμαρχοι της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ τις λύνουν λέγοντας πως θα διεκδικήσουν και θα πάρουν προγράμματα ΕΣΠΑ (προγράμματα χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση). Όλοι οι Δήμαρχοι, σε όλη την Ελλάδα, θα βρουν ένα ΕΣΠΑ για τα πάντα… Τα ΕΣΠΑ έχουν γίνει το μαγικό ραβδάκι όλων των μνημονιακών υποψηφίων..
Οι πραγματικές λύσεις απαιτούν ανατροπές
Η μόνη περίπτωση να πυκνώσουν τα δρομολόγια των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών και να καλυφθούν περισσότερες περιοχές του Δήμου μας, είναι να αυξηθεί σημαντικά η χρηματοδότηση προς τις αστικές συγκοινωνίες.
Η μόνη περίπτωση να έχει ο Δήμος Ζωγράφου (όπως και όλοι σχεδόν οι Δήμοι) «σοβαρή» δημοτική συγκοινωνία που να λειτουργεί συμπληρωματικά στη δημόσια αστική συγκοινωνία, είναι να αυξηθεί μαζικά η χρηματοδότηση των Δήμων από το κράτος. Αυτό ισοδυναμεί με ανατροπή του «Καλλικράτη»
Και η μόνη περίπτωση να γίνουν τα παραπάνω είναι να ρίξουμε την κυβέρνηση των Μνημονίων και των Τροϊκανών, όπως και κάθε κυβέρνηση που θέλει να ακολουθήσει την ίδια πολιτική και να την αντικαταστήσουμε από μια κυβέρνηση της Αριστεράς, που θα καταρτίζει προϋπολογισμούς με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας και όχι με βάση την απληστία των τραπεζιτών και των μεγαλοεπιχειρηματιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

δε θα δημοσιεύονται σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο